Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami
1. Wydzierżawienie nieruchomości:
1) Podstawa prawna: uchwała rady Gminy Hajnówka Nr XXXII/190/05 z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Hajnówka.
2) Miejsce realizacji: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami pok. 44 poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30. tel. 85 306 78 23
3) Niezbędne dokumenty: dowód osobisty, dowód wpłaty wadium, aktualny wypis z rejestru sadowego w przypadku osób prawnych wniosek o wydzierżawienie nieruchomości.
4) Opłaty: Wylicytowana wysokość czynszu dzierżawnego
5) Termin realizacji: do dwóch miesięcy od chwili przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy.
2. Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz.717/
2) Miejsce realizacji: pok. 37 poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30. tel. 85 306 78 20
3) Niezbędne dokumenty:
a) wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
b) określenie granic terenu objętego wnioskiem przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub na kopii mapy katastralnej w skali 1:500 lub 1:1000 a w stosunku do inwestycji liniowych 1:2000
c) charakterystykę inwestycji obejmują:
- określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania ścieków
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu w tym przeznaczenia gabarytów projektowych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej.
- określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz w przypadku braku obowiązku przeprowadzania postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
4) Opłaty: opłata skarbowa 5zł od wniosku i 0,50 zł od załącznika, oraz 100 zł od wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego
5) Termin realizacji: do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
3. Wydanie decyzji o ustalenie warunków zabudowy:
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717/
2) Miejsce realizacji: pok. 37 poniedziałek - piątek godz. 7.30 -15.30 tel. 682 27 56
3) Niezbędne dokumenty:
a) wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
b) określenie granic terenu objętego wnioskiem przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku, na kopii mapy katastralnej przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujących teren, którego wniosek dotyczy, i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać w skali 1:500 lub 1:1000 a w stosunku do inwestycji liniowych 1:2000
c) charakterystykę inwestycji obejmują:
- określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczenia ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów.
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu w tym przeznaczenia gabarytów projektowych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej.
- określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz, w przypadku braku obowiązku przeprowadzania postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
4) Opłaty: opłata skarbowa 5 zł od wniosku i 0,50 zł od każdego załącznika, a od wydania decyzji 100 zł.
5) Termin realizacji: nie dłużej jak 1 miesiąc
4. Poświadczenie, że osobiście prowadzi gospodarstwo rolne, które nie przekracza 300 ha użytków rolnych oraz osobiście prowadził(a) gospodarstwo rolne lub pracował(a) w gospodarstwie rolnym co najmniej 5 lat.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 kwietnia 2003r. o kształtowaniu ustroju rolnego
2) Miejsce realizacji: pok. 39 poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 20
3) Niezbędne dokumenty:
a) wniosek
b) oświadczenie wnioskodawcy
c) akt notarialny w przypadku braku kwalifikacji
4) Opłaty: wniosek - 5 zł, poświadczenie za każde potwierdzenie 11 zł
5) Termin realizacji: bez zbędnej zwłoki do 7 dni
5. Sprzedaż nieruchomości i lokali w trybie przetargu:
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami /Dz. U. z dnia 2004r. Nr 261, poz. 2603/
2) Miejsce realizacji: pok. 39 poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 21
3) Niezbędne dokumenty:
a) dowód wpłaty wadium
b) dowód osobisty
c) wypis z rejestru sądowego w przypadku osób prawnych
4) Opłaty: wylicytowana należność za nieruchomość lub lokal
5) Termin realizacji: do 21 dni od dnia zamknięcia przetargu
6) Tryb odwoławczy: skarga do organu wykonawczego gminy.
6. Podział nieruchomości.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. Nr. 46 poz. 543 z 2000r/
2) Miejsce realizacji: pok. 39, poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 21
3) Wymagane dokumenty:
Inwestor /właściciel wieczysty użytkownik nieruchomości/ powinien złożyć:
a) wniosek o podział
b) załączniki
- projekt wstępny podziału sporządzony na kopii mapy zasadniczej
c) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości ( wypis z księgi wieczystej)
d) wypis z ewidencji gruntów
e) zgodę wszystkich współwłaścicieli na podział
f) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania dotyczące ustalenia zasad podziału nieruchomości
4) Opłaty: brak
5) Termin realizacji: około 2 miesięcy w zależności od terminu wykonania przez geodetę operatu technicznego podziału
6) Tryb odwoławczy: od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy
7. Rozgraniczenie nieruchomości.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 17 marca z 1989r Prawo geodezyjne i Kartograficzne /Dz. U. Nr 100 poz. 1086 z 2000r/
2) Miejsce realizacji: pok. 39, poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 21
3) Wymagane dokumenty: wniosek o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego
4) Opłaty: opłata skarbowa 5 zł i o,50 zł za każdy załącznik
5) Tryb odwoławczy: strona postępowania niezadowolona z ustalenia przebiegu granic może wystąpić o przekazanie sprawy właściwemu Sądowi.
8. Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami /Dz. U . z 2000r Nr 46 poz. 543/
2) Miejsce realizacji: pok 39 poniedziałek - piątek godz. 7.30 - 15.30 tel . 682 27 56
3) Wymagane dokumenty:
a) Wniosek o zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości
b) Wstępny projekt podziału.
c) Postanowienie o możliwości podziału nieruchomości.
d) Tytuł prawny do nieruchomości.
e) Aktualny wypis z rejestru gruntów.
f) Szkic wyznaczenia projektowanych działek.
g) Projekt podziału nieruchomości.
h) Wykaz zmian gruntowych podziału działki.
4) Opłaty: bez opłat.
5) Termin realizacji: nie dłużej niż miesiąc licząc od dnia złożenia wniosku
6) Tryb odwoławczy: odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku
9. Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów.
1) Podstawa prawna: art. 83 ust 1 i art. 86 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r o ochronie przyrody /Dz. U Nr. 92 poz. 880
2) Miejsce wykonania: pok. 39, poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 21
3) Wymagane dokumenty:
- imię nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości,
- tytuł prawny władania nieruchomością,
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
- obwód pnia drzewa mierzonego w wysokości
- przeznaczenie terenu na którym rośnie drzewo lub krzew,
- przyczynę i termin usunięcia drzewa lub krzewu,
- wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy,
4) Opłaty: opłata skarbowa za podanie 5 zł, zezwolenie 20 zł.
5) Termin realizacji; do 30 dni od złożenia wniosku
6) Tryb odwoławczy: w terminie 14 dni od doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku.
10. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
1) Podstawa prawna: ustawa z dnia 277 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska /Dz. U. Nr. 62 poz. 627 z póź. zm. /
2) Miejsce wydania: pok. 39, poniedziałek - piątek godz. 7:30 - 15:30 tel. 85 306 78 21
3) Wymagane dokumenty: do wniosku należy dołączyć:
- mapa ewidencyjna
- informacja o planowanym przedsięwzięciu
- wypis i wyrys planu zagospodarowania przestrzennego gminy jeśli plan jest aktualny
4) Opłaty: opłata skarbowa od podania 5 zł, 0.50zł każdy załącznik
5) Termin realizacji; nie później niż 1 miesiąc od dnia złożenia wniosku
6) Tryb odwoławczy: w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku.
Metryka strony