PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DUBINACH OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2021
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA
DOSTĘPNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DUBINACH
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020 – 2021
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności szkoły oraz informacji o zakresie zadań |
Koordynator ds. dostępności Administrator strony internetowej |
Zarządzenie nr 13/2020 z dnia 21.09.2020r. Zamieszczenie informacji na stronie internetowej Szkoły |
wrzesień 2020 r. |
2. |
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności |
Opracowanie Planu działania, Przekazanie do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły, Publikacja Planu działania na stronie BIP |
marzec 2021 |
3. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej |
Koordynator ds. dostępności Administrator strony internetowej |
Publikacja w BIP szkoły danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy (np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, zamieszczanie na stronie materiałów opracowanych pod kątem dostępności cyfrowej.
|
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
4. |
Analiza stanu obiektu szkoły pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator ds. dostępności |
Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym
|
październik 2020 r. |
5. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu szkoły do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator ds. dostępności |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy
|
październik 2020 r. |
6. |
Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w szkole w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
Koordynator ds. dostępności |
Stworzenie na korytarzu miejsca do obsługi osób z niepełnosprawnościami (zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby)
|
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
7. |
Monitorowanie działalności szkoły, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności |
Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu w zakresie: dostępności architektonicznej, dostępności cyfrowej, dostępności komunikacyjno- informacyjnej
|
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
8. |
Wdrożenie usprawnień |
Koordynator ds. dostępności |
Wykonanie miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością na parkingu szkoły |
Lipiec- sierpień 2021 |
8. |
Gromadzenie danych zbiorczych do raportu dostępności |
Koordynator ds. dostępności |
Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości |
Luty 2021 r. |
9. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator ds. dostępności |
Przekazanie sporządzonego Raportu do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły Publikacja Raportu na stronie podmiotowej BIP |
w terminach przewidzianych w art. 11 ustawy |
Metryka strony