PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DUBINACH OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2021

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA

DOSTĘPNOŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DUBINACH

OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

NA LATA 2020 – 2021

 

 Lp.

 Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

 Sposób realizacji

Termin realizacji

1.

Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności szkoły oraz informacji o zakresie zadań

Koordynator ds. dostępności Administrator strony internetowej

Zarządzenie nr 13/2020 z dnia 21.09.2020r.

Zamieszczenie informacji na stronie internetowej Szkoły

 wrzesień 2020 r.

2.

Opracowanie  planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

Opracowanie Planu działania, Przekazanie do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły, Publikacja Planu działania na stronie BIP

 marzec 2021

3.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej

Koordynator ds. dostępności                      

Administrator strony internetowej

Publikacja w BIP szkoły danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy (np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, zamieszczanie na stronie materiałów opracowanych pod kątem dostępności cyfrowej.

 

realizacja w całym okresie działania koordynatora

4.

Analiza stanu obiektu szkoły pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Koordynator ds. dostępności

Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym

 

 październik 2020 r.

5.

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu szkoły  do minimalnych wymagań dotyczących dostępności

Koordynator ds. dostępności

Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy

 

 październik 2020 r.

6.

Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w szkole w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne

Koordynator ds. dostępności

Stworzenie na korytarzu miejsca do obsługi osób z niepełnosprawnościami (zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby)

 

realizacja w całym okresie działania koordynatora

7.

Monitorowanie działalności szkoły, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu w zakresie: dostępności architektonicznej, dostępności cyfrowej, dostępności komunikacyjno- informacyjnej

 

realizacja w całym okresie działania koordynatora

8.

Wdrożenie usprawnień

Koordynator ds. dostępności

Wykonanie miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością na parkingu szkoły

Lipiec- sierpień 2021

8.

Gromadzenie danych zbiorczych do raportu dostępności

Koordynator ds. dostępności

Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości

 Luty 2021 r.

9.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Koordynator ds. dostępności

Przekazanie sporządzonego Raportu do zatwierdzenia Dyrektorowi Szkoły

Publikacja Raportu na stronie podmiotowej BIP

 w terminach przewidzianych w art. 11 ustawy

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Dyrektor SP w Dubinach

Data wytworzenia: 2020-09-21

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data modyfikacji: 2024-10-18

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2021-04-07