Protokół Nr 13/12

BRG.0012.2.1.2012

Protokół Nr 13/12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 20 lutego 2012r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Przedstawia się on następująco:

1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka,

2. utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach,

3. zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie.

2. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

3. Sprawy różne.


Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:


1. uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka,

Pan M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka. Omówił projekt uchwały wyjaśniając, że zmiana statutu dotyczy zmiany wykazu jednostek organizacyjnych gminy Hajnówka. Komisja jednogłośnie (5 głosów ”za”) zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach,


Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk przedstawiła projekt uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach. Omówiła szczegółowo projekt uchwały wyjaśniając, że od 1 września 2012r, funkcjonować będzie jedna szkoła i wymagane są opinie zarówno Kuratorium Oświaty jak i rad pedagogicznych. Powiadomiła, że Kuratorium Oświaty zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie, natomiast rady pedagogiczne zaopiniowały negatywnie. Komisja podejmując dyskusję rozważała tematy oszczędności w gminie wynikające z utworzenia Zespołu Szkół. Komisja zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

3. zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie,


Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk przedstawiła projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie. Wyjaśniła, że projekt uchwały został przygotowany z uwagi na zgłoszony wniosek Komisji Rewizyjnej w dniu w dniu 21 grudnia 2011r. w sprawie zamiaru likwidacji SP w Nowokorninie. Następnie przedstawiła analizę z tym związaną, zawierającą prognozę dotyczącą ilości uczniów w SP w Nowokorninie, zatrudnienie oraz wykonanie wydatków budżetowych wg. stanu na dzień 31 grudnia 2011r. Komisja zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 2-go: Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk przedstawiła sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego... Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

Do punktu 3-go: Sprawy różne.

W sprawach różnych Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła pismo Nadleśnictwa Hajnówka dotyczące przydzielenia lokalu socjalnego dla Pana Wojciecha Czarnockiego. Komisja zajmując stanowisko w tym temacie stwierdziła, że gmina Hajnówka nie jest właścicielem lokalu które dotychczas wynajmowane było przez w/w najemcę. Z uwagi na brak lokali socjalnych gmina nie ma możliwości zapewnienia takiego lokalu. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

Następnie Komisja podjęła dyskusję w temacie planowanego wyłączania oświetlenia energetycznego w gminie. Ponadto p. A. Skiepko – zgłosił do naprawy ubytki asfaltu na ul. Nowej w Dubinach.

Wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.


Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 23 luty 2012r.








Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2012-07-06

Data modyfikacji: 2012-07-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2012-07-06