Protokół Nr 2/06

Protokół Nr 2 / 06

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

 z dnia 21 grudnia 2006r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. Luba Nowik - Skarbnik Gminy, p. Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji.....
Następnie Przewodniczący Komisji Pan Anatol Skiepko przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.      Przyjęcie planu pracy Komisji na 2007 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2007 rok.
2.      Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
   1. nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka,
   2. projektu budżetu gminy na 2007r.,
   3. zmian w budżecie gminy na 2006r.,
   4. wydatków niewygasających w 2006r.,
   5. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    6.      uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007-2032”
3.      Sprawy różne.

Ad.1. Przyjęcie Planu pracy Komisji na 2007 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2007 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy komisji na 2007r. oraz plan pracy Rady Gminy na 2007 rok.  Komisja zapoznała się z przedstawionymi planami pracy, do których nie wniosła uwag.  (Załącznik Nr 2 do protokołu )

Ad.2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1.    nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka,

 

Sekretarz Gminy - p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z ustawy o finansach publicznych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

 

2.      projektu budżetu gminy na 2007r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2007 rok. Omówiła poszczególne dochody, wydatki i udzieliła odpowiedzi na pytania radnych wynikające ze szczegółowej analizy poszczególnych zapisów projektu. Poinformowała, że planowany budżet na 2007r. zamyka się po stronie dochodów kwotą 8 796 501,- zł a po stronie wydatków kwotą 9 096 501,- zł. Ponadto powiadomiła o otrzymaniu pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. projektu budżetu. Po zakończeniu dyskusji w tym temacie Przewodniczący Komisji przedstawił pozytywną opinię Komisji do projektu budżetu. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

3.    Zmian w budżecie gminy na 2006r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

4.    wydatków niewygasających w 2006r.,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wydatków niewygasających w 2006r. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zadania inwestycyjnego „ Powierzchniowe utrwalanie dróg”, które nie zostało w 100% zrealizowane w 2006r. W związku z tym środki przeznaczone na jego realizację przekazane zostają na wydzielone konto, aż do momentu zakończenia realizacji zadania tj. 30 czerwca 2007r.  Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

 

5.    określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych


Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami, przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Wyjaśniła, że przy podejmowaniu uchwały na sesji w dniu 15 września 2006r. nie określono, że uchwała stanowi prawo miejscowe i wchodzi w życie po upływie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 6 do protokołu )

 

6.                uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007-2032”

Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007 - 2032” . Wyjaśniła, że Rada Ministrów w 2002r. przyjęła Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski, zgodnie z którym do końca 2006r. gminy zostały zobowiązane do opracowania i uchwalenia takiego programu. Dodatkowo wyjaśniła, że w 2013 rozpocznie się zdejmowanie azbestu, a do 2013r. udzielane będą informacje na temat szkodliwości azbestu. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

 

Ad. 3. Sprawy różne.

W sprawach różnych Pan Aleksy Gierasimiuk zadał pytanie w temacie utrzymania przystanków PKS. Skarbnik Gminy udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że przystanki autobusowe stanowią mienie gminy. Pan Andrzej Siekan zadał pytanie w temacie dokonywania opłat za podłączenie do kanalizacji sanitarnej w gminie Narew. Skarbnik Gminy udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, ze jeżeli inwestycja realizowana była w ramach środków pochodzących ze ZPORR to mieszkańcy również płacili za podłączenie do kanalizacji sanitarnej. Pan Anatol Skiepko zgłosił do równania ulice: Łąkową ul. Cegielnianą do posesji Pana Siekana. Pan Michał Owerczuk zgłosił do naprawy drogę Sawiny Gród - Postołowo. Pan Anatol Skiepko wraz z Panem Andrzejem Siekanem zgłosili zapytanie dotyczące nieuwzględnienia w Protokole z wyborów sołtysa we wsi Dubiny w dniu 5 grudnia 2006r. sprawy „ podrobionego podpisu Pana Siniakowicza Jana na zwrotnym potwierdzeniu odbioru pisma dokonanego przez Sołtysa wsi Dubiny - Panią Grazynę Sacharczuk.” Pan Aleksander Kulik oraz Pani   Marzena Ostapczuk ( uczestniczący w zebraniu wiejskim) udzielili odpowiedzi wyjaśniając, że że sprawa ta powinna zostać skierowana do Prokuratury, gdyż gmina nie ma żadnych możliwości prawnych w tym temacie. Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk   

                                
                                Przewodniczący Komisji

Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 27 grudnia 2006r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2007-07-19

Data modyfikacji: 2007-07-19

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2007-07-19