Protokół Nr 4/07
Protokół Nr 4 / 07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 30 marca 2007r.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji.... , p. H. Szymaniuk - Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Gminie Hajnówka.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko - Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 4 w punkcie 1 dotyczący „zmian w budżecie gminy na 2007 rok” oraz o podpunkt 5 w punkcie 1 „ w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin” . Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:
1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
2. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
3. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
4. zmian w budżecie gminy na 2007 rok
5. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.
3. Sprawy różne.
Ad.1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
2. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 9 / 07 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 5 marca 2007 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2006 roku. W toku toczącej się dyskusji udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na zadane pytania. Pan A. Skiepko wniósł, aby przy sporządzaniu sprawozdania z wykonania budżetu rozdzielać wynagrodzenia np. instruktora od innych faktur związanych z wydatkami na festyny. Następnie Skarbnik Gminy poinformowała o otrzymaniu Uchwały Nr II.0131-1-3/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 16 marca 2007r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2006 rok. Komisja zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem, które zaopiniowała pozytywnie oraz wystąpiła z wnioskiem do Przewodniczącego Rady o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )
3. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji.... przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i przedstawiła propozycje poszczególnych stawek:
- za odbiór odpadów komunalnych stałych, niesegregowanych - 25 zł/m3 ,
- za odbiór odpadów komunalnych stałych gromadzonych selektywnie - 19 zł/m3 ,
- za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych wozami asenizacyjnymi - 18 zł/m3 .
W toku toczącej się dyskusji Komisja podjęła dyskusję w temacie gospodarki odpadami, w tym pojemników własnych i dzierżawionych oraz worków na odpady. Komisja zapoznała sie z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 3 do protokołu )
4. zmian w budżecie gminy na 2007r.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 4 do protokołu )
5. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk
o różnym tygodniowym wymiarze godzin.
Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin. Omówiła szczegółowo projekt uchwały oraz udzieliła wyjaśnień członkom komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. Następnie Pani H. Szymaniuk Kierownik BOSS podjęła dyskusję w temacie projektów organizacyjnych szkół., ze szczególnym uwzględnieniem łączenia klas w szkołach. Wyjaśniła, że w Gimnazjum będą II oddziały szkolne, w Nowokorninie łączone będą klasy I (6 osób) i II (12 osób), która liczyć będzie 18 dzieci oraz klasy V ( 11 osób) i VI ( 9 osób) która liczyć będzie 20 dzieci. Wyjaśniła, że z uwagi na wysoką liczbę dzieci w Szkole Podstawowej w Dubinach tj. 33 dzieci w klasie VI i jednocześnie likwidację klasy VI (na rok szkolny 2007/2008) w Orzeszkowie z uwagi na niską liczbę uczniów tj. 3 dzieci, zaistniała konieczność dowożenia uczniów, za zgodą rodziców, klasy VI z Orzeszkowa do Szkoły Podstawowej w Dubinach. W związku z powyższym klasa VI w SP Dubiny składała się będzie z dwóch oddziałów liczących po 17 osób. Pani H. Szymaniuk Kierownik BOSS powiadomiła, że rodzice uczniów klasy VI z Nowokornina, którzy nie będą chcieli aby ich dziecko uczęszczało do klasy łączonej, będą mogli zapisać ucznia do Szkoły Podstawowej w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )
Ad. 3. Sprawy różne.
W sprawach różnych Pan M. Owerczuk zgłosił do równania drogę Postołowo - Sawiny Gród.
Pan A. Skiepko zgłosił wniosek w sprawie zagospodarowania budynków po byłych szkołach podstawowych oraz terenów wokół nich, ze szczególnym uwzględnieniem budynków w Dubinach. Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że temat ten jest w trakcie realizacji, a gmina poszukuje środków na realizację zadań z tym związanych.
Pan A. Skiepko wnioskował o wyjaśnienie prawa własności rowu znajdującego się przy posesji Pana Snarskiego.
Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.
Protokolant:
Barbara Ostapczuk Przewodniczący Komisji
Anatol Skiepko
Hajnówka, dnia 02 kwietnia 2007r.
Metryka strony