Protokół Nr 11/08
Protokół Nr 11 / 08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 27 maja 2008r.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 11.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik – Skarbnik Gminy, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 3 w punkcie 1 o treści „wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:
-
Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
-
zmian w budżecie gminy na 2008 rok,
-
zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”,
-
wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”.
-
Sprawy różne.
Ad. 1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
-
zmian w budżecie gminy na 2008 rok,
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany zarówno po stronie dochodów jak i wydatków budżetu. oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. W toku dyskusji Komisja podejmowała temat wprowadzonego do budżetu gminy zadania polegającego na Adaptacji budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie – warsztaty tkactwa. W tym miejscu głos zabrała Pani H. Bagrowska, która wyjaśniła, że do programu „Odnowa Wsi” złożone zostaną trzy wnioski związane z budynkami po byłych szkołach w Orzeszkowie, Nowoberezowie i Dubinach. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie brała pod uwagę możliwość sprzedaży przedmiotowych budynków. Pan A. Skiepko zadał pytanie dotyczące braku w wykazie zadań inwestycyjnych asfaltowania ulic w Dubinach.
Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawiony projekt uchwały.
( Załącznik Nr 2 do protokołu )
-
zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”,
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zaciągnięcia nie oprocentowanej pożyczki ze środków Fundacji Wspomagania Wsi z przeznaczeniem na budowę Sali gimnastycznej. Ponadto wyjaśniła, ze zabezpieczeniem spłaty kredytu będą weksle in blanco, a nie tak jak przedstawione w projekcie uchwały weksel in blanco.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )
-
wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie „wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”. Omówiła projekt uchwały, a Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )
Ad. 2 . Sprawy różne.
W sprawach różnych p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła pismo PUK dotyczące składowania odpadów na wysypisku śmieci w Starym Berezowie. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja stanęła na stanowisku udzielenia negatywnej odpowiedzi uzasadniając, że wysypisko nie jest dostosowane do odbioru dużej ilości odpadów. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )
Pani H. Bagrowska przedstawiła temat samochodu służbowego ŻUK, wyjaśniając, że samochód ten nie nadaje się do użytku. Komisja jednoznacznie zaproponowała i zaopiniowała pozytywnie oddanie samochodu na złomowanie.
Komisja na wniosek Pana M. Owerczuka zgłosiła wniosek w sprawie podjęcia uchwały intencyjnej o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na teren obejmujący działki od SKR do Postołowa.
Komisja zgłosiła do realizacji następujące wnioski:
- zwiększenie zakresu remontu drogi Dubiny – Sawiny Gród od strony Sawinego Grodu o długości 50 metrów,
- wybudowanie zjazdu z drogi Dubiny – Sawiny Gród w lewo za stawem,
- przy realizacji powiatowej inwestycji „ Przebudowa powiatowej drogi Nr 1624B Bielszczyzna – Dubiny” uwzględnić także ulicę Cegielnianą,
- ulica Nowa w Dubinach – do naprawy krawężniki i nawierzchnia asfaltowa,
- rekultywacja terenu po byłym wysypisku śmieci w Mochnatym,
- ustawienie znaków z pierwszeństwem przejazdu na skrzyżowaniu ul. Nowa i ul. Zajęcza w Dubinach,
- ustawienie znaku „ zakaz wysypywania śmieci” na wysypisku w Dubinach,
- naprawa drogi do starego cmentarza w Dubinach,
- powiadomienie właściciela działki ozn. nr geod. 1125/1 (Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych) położonej na gruntach wsi Dubiny, stanowiącej nieruchomość po byłej wytwórni mas bitumicznych o konieczności uporządkowania terenu.
Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.
Protokolant:
Barbara Ostapczuk
Przewodniczący Komisji
Anatol Skiepko
Hajnówka, dnia 02 czerwca 2008r.
Metryka strony