Protokół Nr 24/06
Protokół Nr 24 / 06
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 14 lutego 2006r.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
W posiedzeniu Komisji nie uczestniczył p. Anatol Siniakowicz. Lista obecności w załączeniu do oryginału protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. Luba Nowik - Skarbnik Gminy, p. Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Osipiuk - Przewodniczący Komisji, który przewodniczył posiedzeniu. Przedstawił projekt porządku dziennego do którego wprowadził propozycję dodania punktu 6 w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej sprzedaży nieruchomości gminnych. W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto porządek posiedzenia o treści:
-
Przyjęcie Planu pracy Komisji na 2006r.
-
Przyjęcie sprawozdania z prac Komisji za 2005r.
-
Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. zmian w budżecie gminy na 2006r.
2. przeznaczenia umorzonych środków ze spłaty pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na zadania inwestycyjne.
3. zmiany uchwały w sprawie nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Dubinach,
4. zmiany uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach,
5. ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej,
6. zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka,
7. zatwierdzenia "Opisu Planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Orzeszkowo,
8. uchwalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Hajnówka,
9. nieodpłatnego przekazania urządzeń energetycznych w Pasiecznikach Dużych,
10. zmiany regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Hajnówka
-
Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych przez Radę w okresie od dnia 28 czerwca 2005r. do 29 grudnia 2005r.
-
Sprawy różne.
-
Wyrażenie opinii w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych.
Ad.1. Przyjęcie Planu pracy Komisji na 2006r.
Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy komisji na 2006r. Komisja zapoznała się z przedstawionym planem pracy i przyjęła bez uwag przedstawiony projekt. Przewodniczący komisji poinformował, że plan pracy przedstawiony będzie na najbliższej sesji rady gminy. (w załączeniu do oryginału protokołu)
Ad.2. Przyjęcie sprawozdania z prac Komisji za 2005r.
Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2005r. Komisja przyjęła bez zastrzeżeń przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione będzie na najbliższej sesji rady gminy.(w załączeniu do oryginału protokołu)
Ad.3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. zmian w budżecie gminy na 2006r.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
2. przeznaczeniaumorzonych środków ze spłaty pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na zadania inwestycyjne.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonych środków ze spłaty pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na zadania inwestycyjne. Jednocześnie wyjaśniła, że kwotę 25 000 zł na dofinansowanie w roku 2006 zadania p.n. " Budowa kanalizacji sanitarnej w Dubinach II i III etap oraz w Nowosadach". Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
3. zmiany uchwały w sprawie nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Dubinach,
Pan Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie nadania statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Dubinach. Komisja zapoznała się z treścią uchwały i nie zgłosiła uwag. (w załączeniu do oryginału protokołu)
4. zmiany uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach,
Pan Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach. Komisja zapoznała się z treścią uchwały i nie wniosła uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
5. ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej,
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej. Wyjaśniła, że opłata adiacencka stanowiłaby dodatkowy dochód do budżetu gminy. W toku toczącej się dyskusji członkowie stanęli na stanowisku, że podjęcie uchwały stanowiłoby zbyt wysokie obciążenie finansowe dla mieszkańców gminy. Komisja zapoznała się
z przedstawionym projektem uchwały.(w załączeniu do oryginału protokołu)
6. zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka,
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy wprowadzenia do Listy projektów realizowanych w ramach innych priorytetów ZPORR i innych programów do realizacji inwestycji polegającej na adaptacji byłej szkoły w Orzeszkowie na muzeum tkactwa wraz z zagospodarowaniem terenu i informacją turystyczną. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
7. zatwierdzenia "Opisu Planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Orzeszkowo,
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia "Opisu Planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Orzeszkowo. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały.(w załączeniu do oryginału protokołu)
8. uchwalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Hajnówka,
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Hajnówka. Omówiła szczegółowo poszczególne zapisy uchwały i udzieliła odpowiedzi na pytania członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały.(w załączeniu do oryginału protokołu)
9. nieodpłatnego przekazania urządzeń energetycznych w Pasiecznikach Dużych,
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania urządzeń energetycznych w Pasiecznikach Dużych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
10. zmiany regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gminie Hajnówka
Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany regulaminu dostarczania wody
i odprowadzania ścieków w Gminie Hajnówka. Omówiła szczegółowo poszczególne zapisy uchwały i udzieliła odpowiedzi na pytania członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały.(w załączeniu do oryginału protokołu)
Ad.4. Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych przez Radę w okresie od dnia 28 czerwca 2005r. do 29 grudnia 2005r.
Pan Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy przedstawił informacji z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych przez Radę w okresie od dnia 28 czerwca 2005r. do 29 grudnia 2005r. Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag.(w załączeniu do oryginału protokołu)
Ad.5. Sprawy różne.
W sprawach różnych Pani Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Inwestycji przedstawiła podanie Pani Małąszewicz Ireny zam. Orzeszkowo 60 w sprawie sprzedaży topoli rosnącej przy nieruchomości Orzeszkowo 60. W toku toczącej się dyskusji Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na sprzedaż topoli w trybie bez przetargowym za 50 zł za m3 . Kierownik Referatu Planowania... wyjaśniła, że zostanie zawarta umowa na sprzedaż przedmiotowej topoli. ( Podanie w załączeniu do oryginału protokołu).
Ad.6. Wyrażenie opinii w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych.
Pani Marzena Ostapczuk - Inspektor do spraw rolnictwa i gospodarki gruntami przedstawiła Zarządzenie Wewnętrzne Nr 4/06 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 14 lutego 2006r. w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Wyjaśniła, że sprzedaż dotyczy dwóch działek położonych w obrębie miejscowości Nowokornino oraz Chytrej. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną propozycję sprzedaży działek. ( Materiał w załączeniu do oryginału protokołu).
Komisja podejmowała dyskusję w temacie budowy kanalizacji sanitarnej w Orzeszkowie, oraz remontów szkół podstawowych zwłaszcza w Nowokorninie.
Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie.
Protokolant:
Barbara Ostapczuk
Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Osipiuk
Hajnówka, dnia 20 luty 2006r.
Metryka strony