OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Hajnówka
Hajnówka, dnia 24.09.2014r.
IP.7011.34.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, woj. podlaskie, tel. 85 682 25 00, faks 85 682 46 12.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-hajnowka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Hajnówka.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zadania nastąpi w formule /zaprojektuj i wybuduj/. Zadanie składa się z zaprojektowania i wykonania - montażu kolektorów słonecznych w ilości 147 szt. w indywidualnych budynkach mieszkalnych w następujących miejscowościach gminy Hajnówka: - Borysówka, Chytra, Czyżyki, Dubicze Osoczne, Dubiny, Lipiny, Mochnate, Nowoberezowo, Nowokornino, Nowosady, Olchowa Kładka, Orzeszkowo, Pasieczniki Duże, Postołowo, Przechody, Puciska, Sawiny Gród, Skryplewo, Stare Berezowo, Topiło, Trywieża, Wasilkowo, Wygoda, Zwodzieckie. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej dla każdej z 147 instalacji w 3 egz, b) wykonanie na podstawie w/w dokumentacji 147 zestawy kolektorów słonecznych wraz z włączeniem ich do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, c) uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, d) przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 45.31.12.00-2, 45.45.30.00-7, 71.32.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
-
Informacja na temat wadium: 30000 PLN.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane podobne do przedmiotu zamówienia. Za roboty budowlane podobne Zamawiający uzna: - roboty budowlane posiadające w swym zakresie montaż instalacji solarnych o powierzchni min. 300 m2 - łącznie w ramach jednego lub dwóch zamówień i o łącznej wartości min. 500 000,00 zł, - wykonał należycie co najmniej projekty: - dwa projekty instalacji kolektorów słonecznych o powierzchni min. 100 m2 każdy,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca wykaże, że dysponuje: a)przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). b)przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). c)przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). d)przynajmniej po jednej osobie w jednej specjalności na przewidywaną funkcję kierownika budowy lub robót, posiadające uprawnienia o specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanych, instalacyjnych i elektrycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). e)wszystkie osoby pracujące przy wykonywaniu instalacji solarnych powinny posiadać zaświadczenie wystawione przez producenta kolektorów o ich przeszkoleniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł. Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i suma ubezpieczenia wynosi, co najmniej 500 000,00 zł. Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
-
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
-
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
-
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
-
zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) Zmiana terminu realizacji poszczególnych etapów lub terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w następujących przypadkach: a) Wytycznych i zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie umowy, b) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją prawną, finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi i technicznymi, przestojami lub opóźnieniami (np. przedłużająca się procedura Pzp, rezygnacja, zmiana lub brak możliwości montażu zestawów solarnych u użytkowników prywatnych) lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, c) Wystąpienia w trakcie realizacji niniejszej umowy siły wyższej w postaci w szczególności: powodzi, huraganu, śnieżyc lub podobnych zjawisk atmosferycznych, a także innych zjawisk obiektywnie niedających się przewidzieć w dniu zawarcia umowy uniemożliwiających utrzymanie terminów, o których mowa w § 2 umowy. 2) Zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia: a) W przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian), b) W przypadku niezrealizowania kompletnego przedmiotu umowy spowodowanego rezygnacją z montażu przez użytkowników prywatnych albo brakiem u nich możliwości montażowych oraz w przypadku odstąpienia od umowy. 3) Zmianie może ulec lokalizacja inwestycji oraz zakres rzeczowy określony w umowie i dokumentacji technicznej a) W przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości wskazanych w załączniku do PFU z udziału w projekcie, w ich miejsce zostaną dołączone inne nieruchomości z terenu gminy Hajnówka znajdujące się na liście rezerwowej lub zostanie zmniejszony zakres przedmiotu zamówienia, b) W przypadku, gdy w wystąpi konieczność dokonania zmian rzeczowych, których nie udało się przewidzieć na etapie projektowania, a ich dokonanie jest niezbędne do wykonania kompletnego i należytego wykonania zamówienia. 4) Dopuszcza się zmiany w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, pod warunkiem, że proponowany kandydat będzie posiadał uprawnienia i kwalifikacje wymagane w SIWZ. 5) Dopuszcza się zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednia zgodą Zamawiającego: w uzasadnionych przypadkach możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót, niż określone w formularzu oferty. 6) Dopuszcza się zmiany na skutek zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-hajnowka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Gminy Hajnówka ul. A. Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 37.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2014 godzina 12:00, miejsce: Urzad Gminy Hajnówka ul. A. Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 32.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Hajnówka
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Hajnówka, dnia 06.10.2014 r.
IP.7011.34.2014
Wyjaśnienie Nr 1 do SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.
W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Zarzut dotyczący temperatury stagnacji min. 200°C.
Odpowiedź:
Zamawiający stwierdza, że nie wyraża zgody na zastosowanie kolektorów słonecznych o temperaturze stagnacji mniejszej niż 200°C. W odniesieniu do stawianego zarzutu, pragniemy zapewnic, że staraliśmy sie opisać przedmiot zamówienia w sposób możliwie nieograniczający uczciwej konkurencji i jak najbardziej ogólny , z wyszczególnieniem minimalnych parametrow, które są istotne z punktu widzenia wydajności, trwałości i bezawaryjnej eksploatacji kolektorów słonecznych. Przeswiadczenie o słuszności wprowadzenia minimalnego wymaganego poziomu temperatury stagnacji zachodzi z kilku powodów. Według polskiej normy PN-EN 12975 okreslenie temperatury stagnacji opisane w pkt. 5.2.j oraz w pkt 6 "Bezpieczeństwo", jest wymagane w celu poprawnej oceny zgodności z tą normą. Panadto zawarte tam zapisy wskazują, że temperatura stagnacji świadczy wprost o jakości kolektora słonecznego, ponieważ zgodnie z tymi zapisami materiały użyte do jego produkcji powinny być zaprojektowane właśnie z uwzględnieniem tej temperatury. Wynika z tego jednoznaczny wniosek, że do budowy kolektora słonecznego charakteryzującego się wyższą teperaturą stagnacji używa się materiałów o wyższej klasie, odpornych na wyższe temperatury robocze, niż mogło to miec miejsce w przypadku kolektora o niższej temperaturze stagnacji. Zastosowanie takich materiałów oczekuje Zamawiający. Ponadto temperatura stagnacji, czyli maksymalna temperatura , jaka w normalnych warunkach eksploatacyjnych może osiągnąć kolektor słoneczny , świadczy też jego efektywność w taki sposób, że im jest wyższa, tym wyższa jest sprawność cieplna kolektora słonecznego. Zatem, nie zachodzi tutaj przesłanka jakoby ten parametr ograniczał możliwość zastosowania kolektorów lepszych, lecz jest wręcz przeciwnie. Stanowisko Zamawiającego w kwestii minimalnej temperatury stagnacji pozostaje niezmienne.
Pytanie nr 2
Zarzut dotyczący grubości absorbera.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga zastosowania absorbera wysokoselektywnego spawanego laserowo – blacha aluminiowa o gr. 0,40 mm. Zastosowanie aluminium jako materiału dla budowy absorbera pozwoli zmniejszyć ciężar całego kolektora, co pozytywnie wpłynie na transport, prowadzenie prac montażowych oraz niskie obciążenie połaci dachowej u potencjalnych użytkowników instalacji solarnej. Jednocześnie powinna zostać zachowana sprawność pracy dzięki 2-krotnemu zwiększeniu grubości blachy aluminiowej (0,40 mm) w porównaniu do blachy miedzianej (0,2 mm).
Zamawiający swój wybór zastosowania absorberów aluminiowych kierował się danymi obowiązującymi na rynku polskim jak również danymi pozyskanymi ze stron internetowych producentów kolektorów słonecznych. Z powyższych danych wynika, iż nowoczesną technologią produkcji i zastosowania są kolektory słoneczne z aluminiowym absorberem (typ Aluminium – Miedź). Według statystyk 73% oferowanych na rynku europejskim kolektorów posiada takiego typu rozwiązanie konstrukcyjne, gdzie kolektory z absorberem całkowicie miedzianym zaledwie ¼ rynku (źródło danych: InstalReporter maj 2013 roku).
Zamawiający biorąc pod uwagę fakt, iż urządzenia w instalacji mają posiadać rok produkcji 2013/2014, kierował się także, zasadą użycia nowoczesnych technologii przy wykonaniu niniejszego zamówienia publicznego, jak również nowoczesnych standardów i norm obowiązujących na rynku europejskim.
Zamawiający wymaga aby zastosowane kolektory słoneczne posiadały certyfikat zgodności SOLAR KEYMARK potwierdzający pełną zgodność z następującymi normami: PN-EN 12975-1+A1:2010 (PN-EN 12975-1:2007, EN 12975-1:2006) oraz PN-EN ISO 9806:2014-02 (PN-EN 12975-2:2007, EN 12975-2:2006).
Wszystkie opisane w SIWZ parametry łącznie z rodzajem absorbera nie ograniczają uczciwej konkurencji, ale służą wyłącznie wyłonieniu urządzeń spełniających określone kryteria jakościowe i wydajnościowe. Stanowisko Zamawiającego w kwestii grubości absorbera pozostaje niezmienne.
Pytanie nr 3
Zarzut dotyczący szyby o grubości nie większej niż 3,2 mm.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga zastosowania szyby solarnej z powłoką antyrefleksyjną odporną na gradobicie o grubości nie większej niż 3,2 mm. Zastosowanie szyby o grubości 3,2 mm pozwoli zmniejszyć ciężar całego kolektora, co pozytywnie wpłynie na transport, prowadzenie prac montażowych oraz niskie obciążenie połaci dachowej u potencjalnych użytkowników instalacji solarnej.
Zamawiający swój wybór zastosowania szyby solarnej z powłoką antyrefleksyjną odporną na gradobicie o grubości nie większej niż 3,2 mm kierował się danymi obowiązującymi na rynku polskim jak również danymi pozyskanymi ze stron internetowych producentów kolektorów słonecznych. Z powyższych danych wynika, iż szyba stosowana w kolektorach słonecznych jest specjalnie przystosowana do obciążeń mechanicznych, a także uderzeń. Zapewniać musi także maksymalnie wysoką przepuszczalność promieniowania słonecznego do wnętrza obudowy (do powierzchni absorbera) kolektora. Zastosowanie szyby o grubości 3,2 mm pozwoli przyspieszyć czas przepuszczenia promieniowania słonecznego do powierzchni absorbera w porównaniu do proponowanej przez Oferenta szyby o grubości większej niż 3,2 mm.
Zamawiający wymaga aby zastosowane kolektory słoneczne posiadały certyfikat zgodności SOLAR KEYMARK potwierdzający pełną zgodność z następującymi normami: PN-EN 12975-1+A1:2010 (PN-EN 12975-1:2007, EN 12975-1:2006) oraz PN-EN ISO 9806:2014-02 (PN-EN 12975-2:2007, EN 12975-2:2006).
Wszystkie opisane w SIWZ parametry łącznie z zastosowaniem grubości szyby 3,2 mm nie ograniczają uczciwej konkurencji, ale służą wyłącznie wyłonieniu urządzeń spełniających określone kryteria jakościowe i wydajnościowe. Stanowisko Zamawiającego w kwestii grubości szyby solarnej pozostaje niezmienne.
Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.
Wójt Gminy Hajnówka
Hajnówka, dnia 06.10.2014 r.
IP.7011.34.2014
Wyjaśnienie Nr 2 do SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.
W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi.
Pytanie Nr 1
Prosimy o dopuszczenie do zastosowania rur stalowych karbowanych w otulinie zamiast rur miedzianych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zastosowania rur stalowych karbowanych w otulinie.
Pytanie Nr 2
Czy Zamawiający dopuści do zastosowania pompę elektroniczną solarną większym zakresie mocy 3,5 – 48 W?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zastosowanie pomp elektronicznych solarnych o zakresie mocy 3,5 – 48 W.
Pytanie Nr 3
W instalacjach solarnych nie występują ciśnienia 10 bar, czy Zamawiający dopuści do zastosowania naczynia o mniejszym ciśnieniu np. 6 bar?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zastosowania naczynia o mniejszym ciśnieniu np. 6 bar.
Informuję, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.
Wójt Gminy Hajnówka
Hajnówka, dnia 06.10.2014 r.
IP.7011.34.2014
Wyjaśnienie Nr 3 do SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.
W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Proszę o podanie numeru PKOB dla budynków, na których będą montowane instalacje solarne, w celu ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż wszystkie budynki objęte niniejszym zamówieniem to są budynki mieszkalne.
Pytanie nr 2
Proszę o podanie czy w przedmiotowym postępowaniu występują przesłanki zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT. Jakie?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż stawkę VAT ustala Wykonawca i podaje we właściwym miejscu w Załączniku nr 2 do SIWZ, tj. w Formularzu cenowym.
Pytanie nr 3
Proszę o wskazanie, czy budynki mieszkalne, na których będą montowane instalacje solarne, przekraczają powierzchnię użytkową 300 m2, w celu ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT. Jeżeli tak, to o ile?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu nie występują budynki mieszkalne przekraczające powierzchnię użytkową 300 m2.
Pytanie nr 4
Proszę o informację w jaki sposób należy dołączyć do oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa należy dołączyć zgodnie z opisem zawartym w Dziale X. SIWZ.
Pytanie nr 5
Proszę o podanie numeru NIP i numeru REGON Zamawiającego w celu sporządzenia dokumentu wadialnego.
Odpowiedź:
Numer NIP Zamawiającego: 603-00-16-983, Numer REGON Zamawiającego: 050659065
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji projektanta i kierownika robót? Czy wskazaniem spełnienia warunku dysponowania potencjałem osobowym, tj. osoby z uprawnieniami do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, będzie wskazanie przez Wykonawcę jednej osoby posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania oraz kierowania robotami budowlanymi w ww. zakresie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż dopuszcza łączenie funkcji projektanta i kierownika robót pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla ww. funkcji.
Pytanie nr 7
Proszę o modyfikację załącznika nr 6a do SIWZ – Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu wymaganych uprawnień Zamawiający wymaga przedstawienia 6 osób, które będą brały udział przy realizacji zamówienia, natomiast formularz jest przystosowany do 3 osób.
Odpowiedź:
Zgodnie z objaśnieniem nr 1 do załącznika nr 6a do SIWZ – „Powielić w razie konieczności”.
Informuję, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.
Wójt Gminy Hajnówka
Hajnówka, dnia 06.10.2014 r.
IP.7011.34.2014
Wyjaśnienie Nr 4 do SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.
W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi.
Pytanie Nr 1
Wniosek o dopuszczenie kilkuprocentowej odchyłki dla parametrów kolektora, tj. dla współczynników strat cieplnych liniowy i nieliniowy zwanych w literaturze a1 i a2.
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zastosowania kilkuprocentowej odchyłki dla parametrów kolektora, tj. dla współczynników strat cieplnych liniowy i nieliniowy zwanych w literaturze a1 i a2. Zamawiający wymaga aby zastosowane kolektory słoneczne posiadały certyfikat zgodności SOLAR KEYMARK potwierdzający pełną zgodność z następującymi normami: PN-EN 12975-1+A1:2010 (PN-EN 12975-1:2007, EN 12975-1:2006) oraz PN-EN ISO 9806:2014-02 (PN-EN 12975-2:2007, EN 12975-2:2006).
Informuję, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.
Wójt Gminy Hajnówka
Metryka strony