Uchwała Nr VII / 37/03
Uchwała Nr VII / 37 / 03
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 30 maja 2003 roku
w sprawie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg obywateli przez Radę.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558; Nr 13, poz. 984 ; Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806 / Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Rada Gminy rozpatruje skargi dotyczące zadań lub działalności Wójta oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań własnych gminy.
§ 2
1. Skargi podlegające rozpatrzeniu przez Radę są rejestrowane w rejestrze skarg i wniosków.
2. Przewodniczący Rady:
1/ dokonuje kwalifikacji pisma jako skargi,
2/ przekazuje skargę do rozpatrzenia Komisji Rewizyjnej lub innej właściwej komisji,
3/ czuwa nad terminowością rozpatrzenia skargi, w tym zawiadamia o każdym przypadku nie załatwienia skargi w terminie , w trybie określonym w art.36 Kodeksu
Postępowania Administracyjnego.
§ 3
1. Komisja rozpatrująca skargę zobowiązana jest do :
1/ dokładnego i wszechstronnego wyjaśnienia spraw zawartych w skardze,
2/ przygotowania projektu odpowiedzi,
2. Na żądanie Komisji rozpatrującej skargę Wójt lub kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych są zobowiązani do przedkładania niezbędnych materiałów,
dokumentów i udzielania wyjaśnień związanych z problematyką podnoszoną w skardze.
3. Komisja przekazuje Przewodniczącemu rady przygotowany projekt odpowiedzi na skargę.
4. Przewodniczący Rady wprowadza do porządku obrad najbliższej sesji sprawę rozpatrzenia skargi.
§ 4
1. Rada Gminy na sesji rozstrzyga o sposobie załatwienia skargi w tym przyjmuje treść odpowiedzi, jaka zostanie udzielona wnoszącemu skargę.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi podpisuje Przewodniczący Rady.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Jan Grygoruk
Metryka strony