UCHWAŁA NR XLIII/189/10
Uchwała Nr XLIII/189/10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 r.
w sprawie ustalenia regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ; z 2002r. Nr 23 poz. 220; Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 215 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218,z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz.146 i Nr 106, poz.675) oraz art. 5a ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873; z 2004r. Nr 64 poz. 593, Nr 116 poz. 1203, Nr 210 poz. 2135; z 2005r. Nr 155 poz. 1298 i Nr 169 poz. 1420 , Nr l75, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104; Dz. U. z 2006r. Nr 94, poz.651, z 2008r. Nr 209 poz. 1316, z 2009r. Nr 22, poz. 120 i Nr 19, poz.100) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się regulamin szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji - stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Hajnówka.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
|
Załącznik do Uchwały Nr XLIII/189/10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 r.
REGULAMIN
szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
§ 1. Przedmiotem konsultacji są:
1. projekty aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanych dalej organizacjami pozarządowymi.
§ 2. W konsultacjach mogą uczestniczyć: rady działalności pożytku publicznego oraz organizacje pozarządowe działające na terenie Gminy Hajnówka w zakresie odpowiadającym zadaniom Gminy Hajnówka.
§ 3. 1. Decyzję w sprawie przeprowadzenia konsultacji podejmuje Wójt Gminy w formie zarządzenia.
2. Konsultacje mogą być prowadzone przez komórki merytoryczne Urzędu Gminy Hajnówka zgodnie z zarządzeniem, o którym mowa w ust. 1.
§ 4. 1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji jest zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy Hajnówka oraz na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy Hajnówka.
2. W zależności od potrzeb ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji może być zamieszczone w prasie lokalnej.
§ 5. 1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji powinno określać:
1) przedmiot konsultacji, w tym projekt prawa miejscowego,
2) czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji,
3) formy przeprowadzenia konsultacji,
5) komórkę merytoryczną Urzędu Gminy Hajnówka lub jednostkę organizacyjną Gminy upoważnioną do kontaktu.
2. Ogłoszenie o rozpoczęciu konsultacji jest przekazywane do publicznej wiadomości w terminie nie krótszym niż 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia.
§ 6. 1. Konsultacje mogą być prowadzone w co najmniej jednej z podanych form:
2) otwarte spotkanie z przedstawicielami organizacji, o których mowa w § 2,
3) formularz elektroniczny na stronie internetowej Gminy Hajnówka.
2. Ze spotkania, o którym mowa w ust, 1 pkt 2, sporządza się protokół, którego załącznikiem jest lista obecności uczestników.
3. Możliwe jest łączenie kilku form konsultacji.
§ 7. 1. Opinie rady działalności pożytku publicznego i uwagi organizacji pozarządowych kierowane są do wyznaczonej przez Wójta Gminy Hajnówka komórki organizacyjnej Urzędu Gminy Hajnówka lub jednostki organizacyjnej Gminy, w zależności od przedmiotu konsultacji, w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. Wyznaczona przez Wójta Gminy Hajnówka komórka organizacyjna Urzędu Gminy Hajnówka lub jednostka organizacyjnej Gminy sporządza zbiorcze zestawienie opinii i uwag oraz przekazuje Wójtowi Gminy Hajnówka.
3. W przypadku konsultacji przeprowadzonych z radą działalności pożytku publicznego, termin wyrażenia przez nią opinii nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia doręczenia jej projektu uchwały lub aktu prawa miejscowego. Nieprzedstawienie opinii w tym terminie oznacza rezygnację z jej wyrażenia.
4. Wyniki konsultacji zawierają zestawienie zgłoszonych opinii i uwag, wraz ze stanowiskiem Wójta Gminy Hajnówka, z podaniem uzasadnienia w przypadku ich nieuwzględnienia, zamieszczane są w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Gminy Hajnówka, nie później niż w ciągu 14 dni od zakończenia konsultacji.
§ 8. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla władz Gminy Hajnówka.
§ 9. Konsultacje społeczne uznaje się za ważne bez względu na liczbę podmiotów biorących udział w konsultacjach jeżeli zostały przeprowadzone w sposób przedstawiony w Regulaminie.
Metryka strony