Protokół Nr 8 / 04 z 28.01.2004r.
Protokół Nr 8 / 04
z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska
z dnia 28 stycznia 2004 roku
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu komisji w załączeniu do protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Pani Olga Rygorowicz - Wójt Gminy
2. Pani Nowik Luba - skarbnik gminy
3. Pani Halina Szymaniuk - Kierownik BOSS
4. Pan Mikołaj Kondraciuk - sekretarz gminy
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 9.00 w Urzędzie Gminy Hajnówka w pok.36.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Golonko - przewodniczący komisji, który przewodniczył posiedzeniu. Przedstawił projekt porządku dziennego posiedzenia. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto porządek posiedzenia o treści:
1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie materiałów wraz z projektami uchwał na Sesję Rady Gminy dot:
1) projektu budżetu gminy na 2004 rok.
2) statutów sołectw,
3) sprzedaż nieruchomości gminnych,
4) informacji z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za rok 2003.
a) uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 rok.
2. Sprawy różne.
1) sprawozdanie z działalności Komisji za 2003 rok.
2) projekt planu pracy Komisji na 2004 rok.
Ad.1/ 1/
Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący budżetu gminy na 2004 rok.
Poinformowała, że projekt budżetu gminy na 2004 rok był tematem konsultacji na zebraniach wiejskich.
Przedstawiony materiał składa się z załączników:
1) nr 1 planu dochodów budżetu gminy na 2004 rok
2) nr 2 planu wydatków budżetu gminy na 2004 rok z objaśnieniami do projektu budżetu gminy Hajnówka na 2004 rok
3) nr 3 dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych,
4) nr 4 plan przychodów i rozchodów na 2004 rok,
5) nr 5 limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
6) nr 6 wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2004 roku,
7) nr 7 wpływy i wydatki środków specjalnych na 2004 rok,
8) nr 8 zestawienia dotacji dla innych podmiotów publicznych,
9) nr 9 zestawienia wpływów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na 2004 rok.
10) nr 10 prognozy kwoty długu na dzień 31 grudnia 2004 roku,
11) nr 3 mienia komunalnego części opisowej dotyczącej gruntów gminnych,
12) nr 1 do informacji o stanie mienia komunalnego dotyczącego wykazu mienia komunalnego i jego zagospodarowania w latach 2003 - 2004,
13) nr 2 do informacji o stanie mienia komunalnego gminy Hajnówka dotyczącego dochodów i wydatków budżetowych związanych z mieniem komunalnym w latach 2003 - 2004.
Projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2004 rok ustalono :
- po stronie dochodów w wysokości - 5.396.520,- złotych
- po stronie wydatków w wysokości - 5.108.920,- złotych.
Członkowie Komisji po przedstawieniu materiału dotyczącego projektu budżetu gminy na 2004 rok przyjęli do wiadomości.
Ad. 1/ 2 /
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutów sołectw. Poinformował, że projekty statutów były jednym z tematów konsultacji na zebraniach wiejskich.
Do przedstawionego materiału nie zgłoszono uwag.
Przedstawiony projekt uchwały zostanie przedstawiony radzie na najbliższej sesji do zatwierdzenia.
Ad.1 / 3 /
Pani Nina Grygoruk - pracownik urzędu przedstawiła projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.
Przedstawiony projekt uchwały zostanie przedstawiony radzie na najbliższej sesji do zatwierdzenia.
Ad.1 / 4 /
Sekretarz Gminy przedstawił materiał dotyczący informacji z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za rok 2003.
Do przedstawionego materiału nie zgłoszono uwag.
Komisja przyjęła do wiadomości przedstawiony materiał.
Ad.1 / 4 a /
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 rok.
Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.
Przedstawiony projekt uchwały zostanie przedstawiony radzie na najbliższej sesji do zatwierdzenia.
Ad.2 / 1i 2 /
1) Pan Włodzimierz Golonko - Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska, za 2003 rok.
Do przedstawionego materiału uwag nie wniesiono.
Członkowie Komisji przyjęli do wiadomości przedstawione sprawozdanie, które zostanie przedłożone radzie na najbliższej sesji.
2) Pan Włodzimierz Golonko - Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji Opieki Społecznej, Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska na 2004 rok.
Do przedstawionego materiału niw zgłoszono uwag.
Członkowie Komisji przyjęli przedstawiony plan pracy, który przedłoży zostanie radzie na najbliższej sesji .
3. Sekretarz Gminy poinformował radnych o obowiązku składania oświadczeń majątkowych z jednoczesną prośbą wyeliminowania błędów wskazanych przez Urząd Skarbowy podczas wypełniania.
4.Wójt Gminy poinformowała członków Komisji o zamiarze złożenia wniosku na sesji Rady Gminy na wniosek niektórych radnych, dotyczącego zmiany struktury organizacyjnej w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie z dniem 31 sierpnia 2004 roku.
Wójt Gminy przedstawiła koszty utrzymania Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie za 2003 rok oraz wersje obniżenia kosztów funkcjonowania szkoły poprzez dokonanie zmiany struktury organizacyjnej tej szkoły.
Zmiana miałaby polegać na likwidacji oddziałów szkolnych IV - VI. Po dokonaniu zmian organizacyjnych pozostałyby w szkole oddziały 0 i I - III. Uczniowie likwidowanych oddziałów szkolnych IV - VI dowożeni transportem gminnym byliby do szkoły w Dubinach. Proponowany zamiar dokonania zmian struktury organizacyjnej w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie podyktowany jest brakiem zabezpieczenia środków finansowych w dziale "Oświata i Wychowanie".
5. Pan Włodzimierz Golonko - Przewodniczący Komisji w nawiązaniu do zamierzeń przedstawionych przez Wójta Gminy zwrócił się do Pani Haliny Szymaniuk - Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych o przygotowanie materiałów dotyczących sytuacji ekonomicznej poszczególnych szkół oraz proponowanych oszczędności w każdej z placówek oświaty.
Pani Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych przyjęła do wiadomości i realizacji.
6. Pan Włodzimierz Golonko - Przewodniczący Komisji w nawiązaniu do zamierzeń dokonania zmiany struktury organizacyjnej w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie zaproponował odbycie posiedzenia komisji w najbliższym czasie. O temacie i terminie posiedzenia poinformowany zostanie urząd po uzgodnieniu z członkami Komisji.
Wobec wyczerpania się porządku dziennego, posiedzenie zakończono.
Protokolant: Przewodniczący posiedzenia N.Kazberuk
Włodzimierz Golonko
Metryka strony