Protokół z VIII sesji Rady Gminy

BRG.0002.5.2011

Protokół Nr VIII / 11

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 28 kwietnia 2011r.


w Centrum Ekumeniczno Etnograficznym w Dubinach ( początek sesji – godz. 14.00 koniec – godz.15.30)

Do punktu 1 – go:

Sesję otworzył i przewodniczył obradom Przewodniczący Rady Gminy Hajnówka Pan Wiesław Józef Komarewski.

Pan Przewodniczący powitał przybyłych na sesję w osobach:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy,

  • Pan M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy,

  • Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy,

  • Pani T. Borowik – Kierownik GOPS,

  • Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji...,

  • Pan A. Kulik – Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji...,

  • Pani N. Wołkowycka – Dyrektor SP w Dubinach,

  • Pani T. Krajnik – Dyrektor PG w Dubinach,

  • Sołtysi gminy Hajnówka (załącznik nr 1 do protokołu)


Na podstawie listy obecności (lista obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu) Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach udział bierze 15 radnych, co stanowi ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Do punktu 2-go:

Przewodniczący Rady przedstawił zaproponowany porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy ktoś zgłasza uwagi do protokołu. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy, która zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o punkt dotyczący zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawioną propozycję. Radni w głosowaniu jawnym 15 głosów „ za” przyjęli zaproponowany porządek obrad VIII sesji rady.

Oto jego brzmienie:


  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

5. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok:

  1. Opinia i Stanowisko Komisji Rewizyjnej,

  2. Dyskusja,

  3. Powzięcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.

  4. Powzięcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

  2. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,

  3. ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka,

  4. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,

  5. wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody,

  6. zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej

  1. Przyjęcie informacji Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2010.

  2. Przyjęcie informacji z realizacji zadań GOPS za 2010 rok.

  3. Interpelacje zapytania i odpowiedzi.

  4. Wolne wnioski.


Do punktu 3-go: Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.


Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół nr VII/11 z dnia 29 marca 2011r. Radni w głosowaniu jawnym przy 15 głosów „za” przyjęli protokół z VII sesji rady.


Do punktu 4-go: Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.


Wójt Gminy – p. Olga Rygorowicz przedstawiła informację o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji. Powiadomiła o pracach Komisji Regulacyjnej związanej z parafia w Dubinach. Następnie poinformowała o uczestniczeniu w spotkaniach dotyczących Natury 2000, gazyfikacji gminy, spotkaniu przedstawicieli władz samorządowych w Rajgrodzie w sprawie zmian ustawy o finansach publicznych, spotkaniu w celu zakupu komputerów do szkół i planowanych projektach z tym związanych. Następnie omówiła temat przebudowy drogi Nowosady – Hajnówka, pracach związanych z odbiorem kanalizacji w gminie, oraz konserwacji urządzeń wodociągowych w gminie.


Do punktu 5-go: Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok:


Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2010 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 27 / 11 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 07 marca 2011 roku w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i Nr 33/11 z dnia 22 marca 2011r. w sprawie sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz informację o stanie mienia komunalnego. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2010 roku. W swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na realizację budżetu zgodnie z Uchwałą III/9/10 z dnia
28 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2011 oraz wprowadzonymi do niej zmianami. Następnie głos zabrała Wójt Gminy, która omówiła poszczególne dochody, wydatki, inwestycje realizowane przez gminę w 2010r. Następnie Wójt Gminy podziękowała radnym i sołtysom za współpracę przy realizacji budżetu w 2010 roku.


    1. Opinia i Stanowisko Komisji Rewizyjnej,


Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Opinię Komisji Rewizyjnej z dnia 13 marca 2011 roku w sprawie rocznej oceny wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz Stanowisko Komisji Rewizyjnej z dnia 13 kwietnia 2011 roku w sprawie rozpatrzenia sprawozdań za 2010 rok i przedstawił wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Hajnówka. (Załącznik Nr 3 do protokołu)

    1. Dyskusja.

Dyskusji w tym temacie nie było.


    1. Powzięcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VIII / 27 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu

 (Załącznik Nr 4 do protokołu)


    1. Powzięcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.


Przewodniczący Rady przedstawił radnym Uchwałę Nr II-0321-2/11 z dnia 11 marca 2011r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz Uchwałę Nr II-00322/11 z dnia 22 kwietnia 2011r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 23.03.2010r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Hajnówka wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2010 rok. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że rada jednogłośnie powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII / 28 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

(Materiały stanowią  Załącznik Nr 4 do protokołu)


Do punktu 6-go: Podjęcie uchwał w sprawie:

1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 29 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok


(Załącznik Nr 5 do protokołu)


  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,


Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Następnie Przewodniczący obrad wobec braku dyskusji w tym temacie poddał przedstawiony projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 30 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,


(Załącznik Nr 6 do protokołu)


  1. ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka,


Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały związany jest ze zmianą granic obwodów sieci szkół z uwagi na likwidację szkoły podstawowej w Orzeszkowie. Następnie Przewodniczący obrad wobec braku dyskusji w tym temacie, poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 31 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka


(Załącznik Nr 7 do protokołu)


  1. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS w Hajnówce przedstawiła projekt uchwały i wyjaśniła, że uchwała jest wynikiem zmian wprowadzonych do ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Omówiła szczegółowo poszczególne zapisy uchwały i wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad komisji, które nie wniosły uwag. Następnie Przewodniczący obrad wobec braku dyskusji w tym temacie, poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 32 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,


(Załącznik Nr 8 do protokołu)


5. wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody,

zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej


Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody. Omówiła szczegółowo projekt uchwały do którego nie wniesiono uwag. Następnie Przewodniczący obrad wobec braku dyskusji w tym temacie, poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 33 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

w sprawie wyrażenia zgody
na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody,


(Załącznik Nr 9 do protokołu)


6. zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej


Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej. Przedstawiła osiągnięcia kandydata i zaapelowała o zgłoszenie kandydata – profesora Leonarda Etela na członka kolegium. Następnie Przewodniczący obrad wobec braku dyskusji w tym temacie, poddał przedstawiony projekt uchwały pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VIII/ 34 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 kwietnia 2011 roku

w sprawie zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej


(Załącznik Nr 10 do protokołu)


Do punktu 7-go: Przyjęcie informacji Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2010.


Sekretarz Gminy przedstawił roczne sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za 2010 rok. Wyjaśnił, że sprawozdanie było przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku dyskusji Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawione sprawozdanie. W głosowaniu jawnym (15 głosów „za”) radni jednogłośnie przyjęli przedstawione sprawozdanie. (Załącznik Nr 11 do protokołu)


Do punktu 8-go: Przyjęcie informacji z realizacji zadań GOPS za 2010 rok.


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań GOPS za 2010 rok. Następnie wyjaśniła, że sprawozdanie było przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku dyskusji Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawione sprawozdanie. W głosowaniu jawnym (15 głosów „za”) radni jednogłośnie przyjęli przedstawione sprawozdanie. (Załącznik Nr 12 do protokołu)


Do punktu 9-go: Interpelacje, zapytania i odpowiedzi i punktu 10-go Wolne wnioski.


Przewodniczący obrad udzielił głosu, kolejno:

Pan W. Osipiuk – radny wystąpił z wnioskami Komisji Rolnictwa.... zgłoszonymi na posiedzeniu w dniu 13 kwietnia 2011r. dotyczącymi zamiaru utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach, oraz reaktywowania OSP w Nowosadach pod obrady kolejnej sesji. Wójt ustosunkowując się do wniosków poinformowała, że zatrudnienie Dyrektorów Szkół w Dubinach zawarte jest na podstawie umowy o pracę do 31 sierpnia 2012r. Zaapelowała, by nie przerywać takiego stosunku pracy i oddalić zamiar utworzenia zespołu na kolejny rok szkolny. Odnośnie OSP Nowosady, Wójt wyjaśniła, że reaktywowanie OSP wiąże się z dodatkowymi kosztami niemniej jeżeli wniosek taki zostanie podjęty to gmina będzie go realizować. W tym miejscu p. W. Osipiuk – radny wyjaśnił, że zamiar utworzenia zespołu dotyczy roku 2012. Radna W. Biryłko i W. Sajewicz jednogłośnie wyjaśniły, że utworzenie zespołu dotyczyć będzie okresu od 01 września 2012r.

Wójt Gminy poinformowała o bezpłatnym pozyskaniu przez gminę dwóch pojazdów użytkowanych uprzednio przez Policję. Wyjaśniła, że jeden z nich użytkowany będzie przez Urząd – brygadę remontowo – budowlaną, a drugi użytkowany będzie przez Szkołę w Dubinach.

Następnie omówiła współpracę z Nadleśnictwem w temacie pozyskiwania drewna na terenie gminy oraz współpracę z innymi podmiotami przeciwko zamierzeniom związanym z poszerzeniem granic Parku Narodowego. Wyjaśniła, że przygotowywane są materiały o Puszczy, które przekazane mają być pod rozwagę posłom i senatorom RP mające na celu odrzucenie proponowanych zmian w ustawie o ochronie przyrody.

Wójt Gminy omówiła temat inwestycji w Nowoberezowie (Adaptacja budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie na Warsztaty Tkactwa) na którą przyznane zostały środki w wysokości 500 000,- a kosztorys przewidywał 1700 000,00 na remont szkoły w Nowoberezowie. Wyjaśniła, że innych środków na GOK nie można pozyskać i GOK nie może zaciągnąć kredytu. Poinformowała o wystąpieniu z pismem do Komisji wdrażającej o przesunięciu tych środków na gminę i otrzymaniu negatywnej odpowiedzi w tym temacie. W związku z tym wystąpiła z zapytaniem o dalszy tok postępowania.

Kolejno Wójt Gminy poruszyła temat drogi nr geod. 804/2 w Lipinach do posesji Państwa Bołtromiuk. Wyjaśniła, że Starostwo Powiatowe wyjaśniła, że droga ta stanowi własność Skarbu Państwa i nie może ich powiat ująć do wykazu zadań do realizacji. Podkreśliła, że gmina zadeklarowała partycypowanie w kosztach w wysokości 50%.

Następnie Wójt gminy poruszyła temat przedszkoli.

Pan S. Sokołowski – radny, wystąpił o naprawę drogi Kotówka – Wasilkowo. Wójt wyjaśniła, że Zarząd Dróg zobowiązał się do wykonania naprawy tej drogi. Następnie uzasadnił wniosek reaktywacji OSP Nowosady, wyjaśniając, że jest wniosek taki postawiony został przez mieszkańców wsi Nowosady.

Pan W. Grygoruk – radny, wystąpił z zapytaniem o dokończenie drogi w Progalach. Następnie poddał pod rozwagę zasadność funkcjonowania stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie. Zaproponował, aby posiłki do Szkoły w Nowokorninie dowożone były termosami dla uczniów. Wójt wyjaśniła, że temat ten będzie przedmiotem obrad Komisji. Następnie Wójt Gminy wyjaśniła, że Starostwo Powiatowe wykonując drogę do Progal zaplanowało wykonanie 1200 metrów tej drogi, a w rzeczywistości wynosi ona 1400 metrów. Zobowiązała się jednak do prowadzenia dalszych rozmów w tym temacie.

Pani W. Sajewicz – radna wystąpiła z zapytaniem o zatrudnienie osoby do Świetlicy Wiejskiej w Nowosadch. Wójt wyjaśniła, że z GOK w Dubinach przesunięta zostanie osoba do prowadzenia zajęć w Nowosadach.

Pan W. Golonko – radny wystąpił z zapytaniem o przydomowe oczyszczalnie ścieków. Wójt poinformowała o prowadzonych rozmowach w tym temacie z Prezesem WFOŚ. Wyjaśniła, że nie ma pisemnego przyznania takich środków w związku z czym w pierwszej kolejności podpisywane będą umowy z mieszkańcami. Podkreśliła, że w pierwszej kolejności dokończone zostaną sprawy związane z rozliczeniem kanalizacji, przedszkoli a dopiero wtedy gmina zajmie się sprawą budowy przydomowych oczyszczalni. Poinformowała, że wskazane byłoby dokonanie rozeznania „w terenie” jak wyglądają użytkowane już oczyszczalnie.

Pan W. Osipiuk – wystąpił z zapytaniem związanym z przyjęciem dzieci do przedszkoli w Hajnówce. Zaproponował utworzenie przedszkola na terenie gminy.

Wójt Gminy wyjaśniła, że odnośnie przywrócenia transportu PKS przez Trywieżę do Białegostoku, gmina wystąpiła z pismem do PKS, który w odpowiedzi wyjaśnił, że przywróci transport o godz. 08,00 przez Trywieżę w zamian za partycypowanie w kosztach w wys. 900,00 miesięcznie. Powiadomiła, że nadal prowadzone będą negocjacje w tym temacie.

Pani W. Biryłko zabierając głos ustosunkowała się do planowanej inwestycji w Nowoberezowie. Zaproponowała wypracowanie kompromisu w tym temacie związanego ze sportowcami w Nowoberezowie. Zaapelowała, aby wspomóc sportowców, którzy działają w tej dziedzinie np. poprzez modernizację boiska w Nowoberezowie. W tym miejscu głos zabrała Skarbnik Gminy, która wyjaśniła, że od 01 stycznia zmieniają się zasady finansowania sportu szkolnego jak i gminnego. Wyjaśniła, że może być udzielona dotacja przez gminę na działalność sportową, jednakże musi być założone stowarzyszenie z księgowością i założonym kontem w banku. Wtedy uchwałą rady dotacje takie mogą być przyznane a do 15 stycznia kolejnego roku muszą się z takiej dotacji rozliczyć.

Pani O. Bołtromiuk zapytała o dalsze postępowanie z drogą w Lipinach nr geod. 804/2 oraz o Plan Odnowy Wsi Lipiny i wniosek złożony w tym temacie. Wójt wyjaśniła, że dalszy tok postępowania dotyczący drogi w Lipinach zależy do decyzji rady. Odnośnie wniosku na remont świetlicy w Lipinach gmina jest na 57 miejscu i w II półroczu ma zostać podpisana umowa.

Wójt gminy omówiła możliwość pozyskania środków z LGD na remont głównie świetlic wiejskich we wszystkich wsiach. Wyjaśniła, że cztery wnioski może złożyć gmina, a trzy GOK.

Następnie Wójt zaproponowała przegłosowanie tematów będących przedmiotem dyskusji. Przewodniczący rady stwierdził, że tematy te zostaną poddane pod dyskusję na Komisjach Rady.

Kolejno rozpoczęła się dyskusja o powstaniu przedszkola – o planowanym miejscu w którym miałoby ono powstać, finansach z tym związanych. Zaproponowała aby przedszkole powstało na zapleczu Centrum Ekumeniczno – Etnograficznego w Dubinach, podkreśliła, że budynek ten wymagałby przebudowy. W toku dyskusji głos zabierali Wójt Gminy, p. O. Bołtromiuk, p. W.Grygoruk, p. W.Osipiuk, p. W.Sajewicz. Pani O. Bołtromiuk zaproponowała, aby powstało przedszkole ekumeniczne. Wójt wyjaśniła, że budynek Centrum musi być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem przez okres 7 lat, niemniej sale Centrum byłyby wykorzystywane przez przedszkole, które miałoby obok Centrum powstać.

Następnie Przewodniczący poddał wniosek o zamiarze utworzenia przedszkola w gminie Hajnówka. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych – 13 głosowało „za” 2 „wstrzymujący się”. Wobec tak przedstawiających się wyników głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że rada upoważniła Wójta do podejmowania działań w temacie utworzenia przedszkola na gminie.

Następnie Przewodniczący udzielił głosu sołtysom obecnym na sesji:

P. Włodzimierz Treszczotko - Nowosady - wystąpił z zapytaniem o udrożnienie rowów melioracyjnych w Soroczej Nóżce. Wójt ustosunkowując się do zapytania wyjaśniła, że tematem takim musi zająć się osoba kompetentna tj. projektant melioracji. Poinformowała, że sprawa melioracji nie jest zadaniem gminy, jednakże temat ten będzie brany pod uwagę.

Pan W. Golonko – radny zwrócił uwagę na posesję państwa Małaszewicz , którzy chodzą po kładkach przez swoją posesję.

P. M. Pierko – Topiło - zaapelował, aby wszyscy mieszkańcy mogli jednakowo dojechać do przedszkola. Wójt Gminy poinformowała, że przedszkole może powstać w każdym miejscu na terenie gminy, a także w Hajnówce. Konieczne jest znalezienie budynku, który mógłby być wykorzystany w takim celu.

Następnie zamykając dyskusję i wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy Hajnówka.



Protokołowała:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Rady

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 04 maja 2011r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08